Byggmässan skalar upp närvaron med Byggbasen som mediapartners

Byggmässan strävar efter att vara den mest relevanta mässan för Västsveriges bygg- och anläggningsbransch. Därför stärker vi nu vår närvaro genom att starta samarbete med Byggbasen, Nordens största gemensamma leverantörsportal för bygg-, fastighet- och installationssektorn. Tillsammans med systertidningarna Fastighetsmedia, Byggaren och JBF ser Byggbasen till att Byggmässan når upp till sin fulla potential.

Berätta mer om Byggbasen
Byggbasen är Nordens största gemensamma leverantörsportal för bygg-, fastighet-, och installationssektorn. Vi vill skapa en gemensam leverantörsportal för att ge byggbranschen en bättre förutsättning för att göra säkrare affärer, sund konkurrens och uppmuntra ett hållbart samhällsbyggande.

På Byggmässan deltar Byggbasen med tre övriga mediepartners, Fastighetsmedia, tidningen Byggaren och tidningen Järn, Bygg och Färg.

Vilka utmaningar kan ni hjälpa mässans besökare med?
Byggbranschen är omfattande och rätt komplex, och innebär ofta en hel del administration. Med vårt system sparar man både tid och pengar i processen inför och under en upphandling, både från inköparens och leverantörens synvinkel.

Vad har ni för förväntningar på mässan?
Vi förväntar oss givande och intressanta möten med kunder och nya kontakter som bär med sig både ny kunskap och viktiga insikter för en så omfattande bransch. Mässans fokusområden, digitalisering och hållbarhet är viktiga stommar i vårt koncept och något vi arbetar med kontinuerligt.

Vad kan besökaren förvänta sig i er monter?
Vi kommer visa Byggbasens nya leverantörsportal där besökare får testa systemet och antingen se hur de kan använda det som inköpare, kalkyl och projektledare eller som entreprenörer och leverantörer. Det här vill vi visa och berätta mer om, på plats vid Byggmässan Göteborg.

För att inte missa något, prenumerera på vårt nyhetsbrev
Scroll to Top