Utställarinformation

Se upp för falska leverantörer av databaser och liknande bedrägerier!

Vi på Easyfairs vill uppmärksamma er på att det cirkulerar e-postmeddelanden med oönskade och bedrägliga erbjudanden om databaser och andra “tjänster”.

Om du erhåller ett sådant erbjudande är det rent bedrägeri och kommer inte från Easyfairs. Easyfairs säljer alrig besökardata till tredje part. 
Databaserna från dessa företag är för det mesta antingen felaktiga, ofullständiga, av dålig kvalitet eller till och med falska och / eller har samlats in eller skaffats i strid med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). All användning av namnet Easyfairs eller [SHOW NAME] som dessa företag använder är utan vårt tillstånd och olagligt.

Vänligen svara inte på dessa e-postmeddelanden. Du bör under inga omständigheter göra några betalningar till företagen bakom dem.
Vänligen informera Easyfairs om du får sådana erjudanden så att vi kan varna andra.

Förbered dig inför mässan

Adress och öppettider

För besökare:
3 februari 9-17  
4 februari 9-16 

För utställare:
Mässlokalen är tillgänglig från kl 07.00 mässans båda dagar.

Inflytt: tisdag 2 februari kl. 07-20.
Utflytt: torsdag 4 februari kl 16-22.

Godsmottagning
Byggmässan
Att: Företagsnamn, monternummer
Åbyvägen 6, Södra lastgården
431 62 Mölndal

Åbymässan
Åby Arenaväg 10
431 62 Mölndal

Registrera monterpersonal

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till marcus.jarplind@easyfairs.com om du behöver ett nytt login
  2. Klicka på “hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken “förbered din monter”.
  4. Klicka på “registrera din personal” under avsnittet “monterpersonal”.
  5. Klicka på “registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

Kan jag föreläsa?

Det finns möjligheter att föreläsa på mässan. Kontakta Helena Crivei för vilket upplägg, ämne och scen ni är intresserade av.

Helena Crivei
Head of Event
+46 073 816 45 00
helena.crivei@easyfairs.com

My Easyfairs

I vår utställarportal MyEasyfairs lägger ni upp information om företaget, er logga, kontaktuppgifter, registrerar monterpersonal. hämtar banners och er digitala biljett.

Klicka här för att logga in i portalen

Säkra möten

Säkerhet har alltid varit en av våra främsta prioriteringar, nu mer än någonsin. Vi gör allt för att våra event och anläggningar ska vara rena och säkra mötesplatser för att träffas och göra affärer. Din hälsa och ditt välbefinnande är vår högsta prioritet

Vi har höjt våra redan höga krav på hygien och utvecklat nya hälso- och säkerhetsrutiner för att möta de utmaningar som Covid-19 innebär. Du kan därför känna dig helt säker när du besöker våra event och anläggningar.

Läs hela Easyfairs Saftey Page här.

När vi frågar branschen är det fysiska mötet avgörande för starka och långsiktiga relationer. Att affärer kräver relationer och att vi till allt större utsträckning väljer våra leverantörer genom våra relationer gör att allt fler ser det fysiska mötet som avgörande i affären. Det är därför vi finns till – med fokus på era affärer och att ni på ett smidigt sätt ska kunna göra många kundbesök under två effektiva dagar! 

Vad är Visit connect?

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Hur gör man?
Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på “manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Marknadsföring tillsammans?

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Byggmässan genom era kanaler och nätverk. Ni får gärna hjälpa oss med:

  • Bjud in era kunder och nätverk
  • Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #byggmassan
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad. Mejla in till marcus.jarplind@easyfairs.com
Scroll to Top